compiler: truncate shift amount when needed
Этот коммит содержится в:
родитель
ebd87ce4cd
коммит
4ed04309a3
1 изменённых файлов: 7 добавлений и 0 удалений
|
@ -2108,6 +2108,13 @@ func (c *Compiler) parseBinOp(frame *Frame, binop *ssa.BinOp) (llvm.Value, error
|
|||
// x and y must have equal sizes, make Y bigger in this case.
|
||||
// y is unsigned, this has been checked by the Go type checker.
|
||||
y = c.builder.CreateZExt(y, x.Type(), "")
|
||||
} else if sizeX < sizeY {
|
||||
// What about shifting more than the integer width?
|
||||
// I'm not entirely sure what the Go spec is on that, but as
|
||||
// Intel CPUs have undefined behavior when shifting more
|
||||
// than the integer width I'm assuming it is also undefined
|
||||
// in Go.
|
||||
y = c.builder.CreateTrunc(y, x.Type(), "")
|
||||
}
|
||||
switch binop.Op {
|
||||
case token.SHL: // <<
|
||||
|
|
Загрузка…
Создание таблицы
Сослаться в новой задаче