nintendoswitch: simplified assembly code
Этот коммит содержится в:
родитель
6cd9e3c348
коммит
622de53854
1 изменённых файлов: 3 добавлений и 20 удалений
|
@ -51,9 +51,8 @@ start:
|
|||
mov x5, x0
|
||||
mov x4, x1
|
||||
|
||||
// Save lr, context pointer, main thread handler
|
||||
adrp x0, _aslr_base
|
||||
str x6, [x0, #:lo12:_aslr_base]
|
||||
// Save ASLR Base to use later
|
||||
mov x0, x6
|
||||
|
||||
// clear .bss
|
||||
adrp x5, __bss_start
|
||||
|
@ -70,26 +69,10 @@ bssloop:
|
|||
|
||||
run:
|
||||
// process .dynamic section
|
||||
adrp x0, _aslr_base
|
||||
ldr x0, [x0, #:lo12:_aslr_base]
|
||||
// ASLR base on x0
|
||||
adrp x1, _DYNAMIC
|
||||
add x1, x1, #:lo12:_DYNAMIC
|
||||
bl __dynamic_loader
|
||||
|
||||
// set LR to svcExitProcess if it's null
|
||||
adrp x3, exit
|
||||
add x3, x3, #:lo12:exit
|
||||
cmp x30, xzr
|
||||
csel x30, x3, x30, eq
|
||||
|
||||
// call entrypoint
|
||||
mov x3, sp
|
||||
sub sp, sp, 0x10
|
||||
stp x29, x30, [sp]
|
||||
b main
|
||||
|
||||
.section .data.horizon
|
||||
.align 8
|
||||
.global _aslr_base // Placeholder for ASLR Base Address
|
||||
_aslr_base:
|
||||
.dword 0
|
||||
|
|
Загрузка…
Создание таблицы
Сослаться в новой задаче