compiler: don't crash when encountering types.Invalid
This commit fixes a crash when trying to compile the following (invalid)
code:
package main
import "unsafe"
func main() {
}
type Foo struct {
x DoesNotExist
}
const foo = unsafe.Sizeof(Foo{})
This commit fixes this situation. The result is a regular error message,
indicating that DoesNotExist is not defined.
Этот коммит содержится в:
родитель
a5a90a57b9
коммит
a4fa41b49d
1 изменённых файлов: 3 добавлений и 0 удалений
|
|
@ -110,6 +110,9 @@ func (s *StdSizes) Sizeof(T types.Type) int64 {
|
|||
if k == types.UnsafePointer {
|
||||
return s.PtrSize
|
||||
}
|
||||
if k == types.Invalid {
|
||||
return 0 // only relevant when there is a type error somewhere
|
||||
}
|
||||
panic("unknown basic type: " + t.String())
|
||||
case *types.Array:
|
||||
n := t.Len()
|
||||
|
|
|
|||
Загрузка…
Создание таблицы
Сослаться в новой задаче