Use os.Stat instead of os.ReadDir as that was added in 1.16

Этот коммит содержится в:
Arsen Musayelyan 2021-12-28 16:44:05 -08:00 коммит произвёл Ron Evans
родитель 26625f5a22
коммит d46933abf2

12
main.go
Просмотреть файл

@ -719,8 +719,8 @@ func flashUF2UsingMSD(volume, tmppath string, options *compileopts.Options) erro
var infoPath string
switch runtime.GOOS {
case "linux", "freebsd":
_, err := os.ReadDir("/run/media")
if err != nil {
fi, err := os.Stat("/run/media")
if err != nil || !fi.IsDir() {
infoPath = "/media/*/" + volume + "/INFO_UF2.TXT"
} else {
infoPath = "/run/media/*/" + volume + "/INFO_UF2.TXT"
@ -748,11 +748,11 @@ func flashHexUsingMSD(volume, tmppath string, options *compileopts.Options) erro
var destPath string
switch runtime.GOOS {
case "linux", "freebsd":
_, err := os.ReadDir("/run/media")
if err != nil {
infoPath = "/media/*/" + volume
fi, err := os.Stat("/run/media")
if err != nil || !fi.IsDir() {
destPath = "/media/*/" + volume
} else {
infoPath = "/run/media/*/" + volume
destPath = "/run/media/*/" + volume
}
case "darwin":
destPath = "/Volumes/" + volume