compiler: correctly generate global hashmaps of size > 8
Static map generation used the last bucket instead of the first bucket in the chain, which caused lots of missing entries in hashmaps with multiple buckets (size > 8).
Этот коммит содержится в:
родитель
0e65b0da1c
коммит
e1e3dbdce6
1 изменённых файлов: 1 добавлений и 1 удалений
|
@ -1110,7 +1110,7 @@ func (c *Compiler) getInterpretedValue(prefix string, value ir.Value) (llvm.Valu
|
||||||
|
|
||||||
// Create the hashmap itself.
|
// Create the hashmap itself.
|
||||||
zero := llvm.ConstInt(c.ctx.Int32Type(), 0, false)
|
zero := llvm.ConstInt(c.ctx.Int32Type(), 0, false)
|
||||||
bucketPtr := llvm.ConstInBoundsGEP(bucketGlobal, []llvm.Value{zero})
|
bucketPtr := llvm.ConstInBoundsGEP(firstBucketGlobal, []llvm.Value{zero})
|
||||||
hashmapType := c.mod.GetTypeByName("runtime.hashmap")
|
hashmapType := c.mod.GetTypeByName("runtime.hashmap")
|
||||||
hashmap := llvm.ConstNamedStruct(hashmapType, []llvm.Value{
|
hashmap := llvm.ConstNamedStruct(hashmapType, []llvm.Value{
|
||||||
llvm.ConstPointerNull(llvm.PointerType(hashmapType, 0)), // next
|
llvm.ConstPointerNull(llvm.PointerType(hashmapType, 0)), // next
|
||||||
|
|
Загрузка…
Создание таблицы
Сослаться в новой задаче