runtime: copy stack scan assembly for GBA

The GC stack scanning code was implemented in the Cortex-M assembly, which meant that it was not available on the GBA which is pre-cortex.
This change adds a copy of the relevant code into a new asembly file which is used on the GBA.
Этот коммит содержится в:
Jaden Weiss 2020-04-18 20:48:03 -04:00 коммит произвёл Ron Evans
родитель 16c2d84c49
коммит ceeba528e7
2 изменённых файлов: 21 добавлений и 1 удалений

19
src/runtime/scheduler_gba.S Обычный файл
Просмотреть файл

@ -0,0 +1,19 @@
.section .text.tinygo_scanCurrentStack
.global tinygo_scanCurrentStack
.type tinygo_scanCurrentStack, %function
tinygo_scanCurrentStack:
// Save callee-saved registers onto the stack.
mov r0, r8
mov r1, r9
mov r2, r10
mov r3, r11
push {r0-r3, lr}
push {r4-r7}
// Scan the stack.
mov r0, sp
bl tinygo_scanstack
// Restore stack state and return.
add sp, #32
pop {pc}

Просмотреть файл

@ -25,7 +25,8 @@
],
"linkerscript": "targets/gameboy-advance.ld",
"extra-files": [
"targets/gameboy-advance.s"
"targets/gameboy-advance.s",
"src/runtime/scheduler_gba.S"
],
"gdb": "gdb-multiarch",
"emulator": ["mgba", "-3"]